Carles Taché, una vida al costat dels artistes

02 jul. 2024 | Notícies

Escoltar al galerista Carles Taché és acostar-se a la seva passió pel món de l’art. Ell considera que “l’art és el gran patrimoni de la humanitat”, reflexió que es va poder comprovar el passat dijous 13 de juny, quan Taché, acompanyat de l’analista del mercat de l’art Llucià Homs, va protagonitzar una interessant conversa sobre art i censura des de la mirada del galerisme.

Llucià Homs és dels que pensa que “la censura no descansa mai”; i seguint el fil, Carles Taché, va assegurar que l’obligació del galerista és la de protegir l’artista davant les diverses situacions de censura. En opinió de Taché, “quan la censura és externa tens més eines per lluitar-hi, però quan és interna és desoladora”. Pel galerista l’art és un món desprotegit, i creu que l’artista sempre ha sigut un personatge innocent, tot i que pel que fa a la relació amb els artistes, diu que “la relació entre marxant i artista és com una òpera”.

Precisament un dels artistes representats per Carles Taché va ser Jordi Benito, de qui la col·leccio que nodreix el Museu de l’Art Prohibit té la Suite Carmona, peça que va ser censurada a Arco l’any 1994.

Amb aquest episodi viscut a Arco, Taché es va sentir desprotegit per la fira: “Arco hauria de ser una ambaixada, a mi em va semblar insultant el que va passar”. Per això, va intentar protegir a l’artista, deixant una foto Polaroid de la peça penjada de la paret després que requisessin la peça.

“L’art és la materialització de l’esperit de l’artista, amb l’art busca el control. L’art que vol provocar em sembla comerç pur i dur. Entenc els botiguers hi ha galeries i hi ha botiguers, i també hi ha obres que són enganys”, va afimar Carles Taché.

Aquestes i moltes altres reflexions les podeu recuperar al canal de Youtube del museu: