“Hi ha molts xavals que deixen l’esport perquè sofreixen discriminació”, Javier Raya

30 jul. 2024 | Notícies

El passat 2 de juliol, el Museu de l’Art Prohibit va acollir una taula rodona sobre com fer de l’esport un espai lliure de LGTBIQ+ fòbia. Els convidats fossin el president del club Panteres Grogues, Alberto Martín, l’atleta olímpic Javier Raya i la responsable audiovisual de la companyia RPM Sports, Mariona Faixat. Sobre la mediació d’Eli Martín, els exponents parlessin d’experiències pròpies, relats de la comunitat, problemes actuals i reptes per al futur del col·lectiu.

La massiva audiència va escoltar atentament la xerrada de poc més de 40 minuts. Durant el diàleg, diversos preciosos testimoniatges fossin oferts al públic com el de Javier Raya. L’ex esportista artístic va comentar que, en 2016, quan va revelar la seva orientació sexual, va rebre, mes allà de suport, invitacions per a participar d’esdeveniments incrementant la visibilitat del col·lectiu. “Em vaig adonar que podia passar a ser un referent”, va observar.

Sobre el club Panteres Grogues, Alberto Martín va declarar “és una labor d’esport i activisme”. La institució, que porta ja més de 30 anys, cerca ajudar a persones, altres clubs i empreses a miressin l’esport com a mecanisme d’unió. D’altra banda, Mariona Faixat va parlar sobre la col·laboració entre RPM Sports i Panteres, el seu treball per a portar la inclusió cap al màrqueting i plans per al futur com una marató agençada per a l’any que ve dedicat a la diversitat.

Després de comentaris de Raya sobre nens que se senten descoratjats per prejudicis i exemples oferts per Martín de discriminació, Faixat va afegir “crec que l’esport li queda molt camí per recórrer. Continua sent un espai una mica hostil per al col·lectiu”. L’oradora va reflexionar sobre que passa a esportistes quan surten de l’armari, les oportunitats d’expressió, les qüestions relacionades a les persones no binàries i l’esperança que proporciona el futbol femení pel seu recorregut recent.

De seguida, la participació virtual de Chase Johnsey, CEO del Ballet de Barcelona, va brindar al públic una mirada optimista en parlar dels seus assoliments que deixo l’ambient llest per a la performance de FUTURACHICAPOP. L’animada presentació, que incloc el debut d’una cançó, deixo la platea caraalegre i llista per a la ultima part de la nit, que va tractar d’ajuntar-nos a tots a la terrassa del Prohibit compartint anècdotes, cerveses i celebrant l’orgull.

Podeu seguir la conversa sencera a través del canal de YouTube del Museu de l’Art Prohibit: