Barcelona fa la volta al món amb el Museu de l’Art Prohibit

29 gen. 2024 | Notícies

Amb només tres mesos en funcionament, el Museu de l’Art Prohibit ha despertat l’interès d’un públic divers i dels mitjans de comunicació més rellevants d’arreu del món

Després de tres mesos en funcionament, el Museu de l’Art Prohibit ha estat molt ben rebut tant pels visitants com pels mitjans de comunicació d’uns cinquanta països. Les agències de noticies més importants del planeta i mitjans d’Alemanya, Àfrica, Argentina, Bulgària, Bèlgica, Canadà, Corea, Dinamarca, Espanya, França, Finlàndia, Holanda, Itàlia, Indonèsia, Japó, Malàisia, Noruega, Portugal, Rússia o Xile, entre altres països, han destacat la singularitat del projecte i han valorat positivament l’aposta en favor de la llibertat d’expressió.

«“Els visitants han entès la nostra aposta museística i ens acompanyen descobrint lectures inèdites de les obres i del seu context. Hi ha molts joves a les nostres sales, i tenir diversitat de públics era un dels nostres objectius”», apunta la directora del Museu de l’Art Prohibit, Rosa Rodrigo.

Capçaleres com The Guardian, Le Monde, The Times, The Economist, El País, La Vanguardia, ABC, Vanity Fair o Forbes s’han fet ressò de l’obertura de l’únic museu del món dedicat a exhibir obres que han estat prohibides, censurades, agredides o retirades d’exposició. També han informat sobre el Museu de l’Art Prohibit ràdios i televisions d’arreu, des de l’àmbit local i nacional fins a la Televisió Pública Alemanya o el Canal Arte:

Enllaç Canal Arte

Segons que sosté el director artístic del Museu de l’Art Prohibit, Carles Guerra, «“L’atenció internacional rebuda per l’obertura del Museu de l’Art Prohibit és símptoma de la ubiqüitat de la censura. És un fenomen global que per primera vegada rep una atenció específica. El Museu de l’Art Prohibit ha posat en primer pla la complexitat de la censura en les nostres societats. De la censura més primitiva a la més sofisticada, tot acte de prohibició ara topa amb una reacció social que posa en evidència la potència creativa i l’autonomia que hem guanyat davant de certs poders”».